Tobago

Vakantie: Tobago

Vorige week schreef ik al over mijn vakantie naar Trinidad en Tobago. Toen heb ik het over Trinidad gehad. Vandaag gaat het juist over het tweelingeiland Tobago. Een heel ander eiland eigenlijk dan Trinidad. Tobago is een stuk rustiger en veel mensen gaan juist naar Tobago vanwege de vele mooie stranden.

Ik vloog vanaf Trinidad naar Tobago, een vlucht van twintig minuten en de vluchten vertrekken volgens mij ook echt ieder uur. Ik sliep in een hostel in Crown Point, letterlijk om de hoek van het vliegveld. Crown Point is een plek vlakbij het strand met meerdere andere stranden in de buurt zoals Store Bay en het toeristische Pigeon’s Point. Voordat ik naar Tobago ging had ik van mijn couchsurfhost het nummer gekregen van een hikingvriend van hem. Die was samen met een groepje op Tobago. ’s Avonds kwam hij mij ophalen met de auto en heb ik de avond doorgebracht bij het appartement waar zij met hun groep verbleven. Het was echt heel relaxed. Iedereen hing een beetje en kletste een beetje met elkaar. Er was veel alcohol en ik proefde voor het eerst Smirnoff Whipped Cream. Klinkt heel vreemd, maar ik vond het superlekker haha. Een van de vrouwen was aan het koken en we hebben heerlijk gegeten. Aangezien ik best moe was werd ik ook weer op tijd teruggebracht naar mijn hostel. De volgende dag stond een tour rondom het eiland gepland en ik werd dus ’s ochtends weer door die vriend opgehaald. Er werd mij een typisch lokaal ontbijt voorgeschoteld met brood en gebakken vis. Goed gevuld vertrokken we met drie auto’s. Het was echt een heerlijke dag en ik heb meteen het hele eiland gezien. We stopten bij verschillende stranden en aten ergens bij een lokaal tentje. Uiteraard zat er weer een kofferbak vol met drank en ijs om het koel te houden. Ze kunnen daar flink drinken hoor. ’s Avonds was het tijd om uit te gaan. Er ging maar een klein groepje mee, maar we hebben ons ontzettend vermaakt.

De volgende dag had ik een rustige ochtend en maakte ik een boottochtje met een glass floor boat. Zo kan je naar het koraal kijken zonder het water in te hoeven en zonder het koraal dus te beschadigen. We stopten halverwege bij Buccoo Reef waar we het water ingingen terwijl de boot keiharde muziek op had staan. Wederom de vrolijke socaklanken waar ik ontzettend van ben gaan houden tijdens deze vakantie. ’s Avonds werd ik weer opgehaald door het groepje, want er stond een strandfeest op de planning. Het is dus de normaalste zaak om je eigen drank mee te nemen en dan bijvoorbeeld ter plekke alleen een emmertje met ijs te kopen. Of zoals wij: wij hadden alcohol mee en kochten sap en ijs ter plekke om te kunnen mixen. Er traden allemaal lokale artiesten op. Het was echt heel leuk. Na het strandfeest gingen we ook weer ergens anders heen om nog verder uit te gaan. De volgende dag ging een deel van de groep alweer terug naar Trinidad. Met het andere deel hebben we nog even een fort bezocht en zijn we gaan zwemmen bij Store Bay. ’s Avonds stond er de Harvest op het programma. Een van de mannen uit het groepje komt uit een bergdorpje in Tobago. Hij nam ons mee naar de Harvest: dit wordt in de bergdorpjes gedaan. Verschillende huizen maken eten en iedereen is welkom. Er staat uiteraard ook overal drank op de tafels. Zo heb ik voor het eerst leguaan gegeten. We aten bij vier verschillende huizen volgens mij. Echt superleuk. Dit is iets wat niet bij toeristen bekend is, dus ik vond het heel bijzonder. Bij Buccoo heb je iedere zondag Sundayschool. Een groot straatfeest, dus daar namen we ook even een kijkje. Die avond eindigde mijn samenzijn met het groepje. Zij namen de volgende ochtend de boot terug en moesten ook meteen daarna werken.

Tobago

Ik ging door naar Castara, een plaatsje wat hoger op het eiland, door de locals the countryside genoemd. Ik besloot met het openbaar vervoer te gaan. Er vertrok iedere twee uur een bus vanuit Scarborough, de hoofdstad. Helaas kwam ik net te laat aan bij de bushalte dus zou de bus pas twee uur later weer komen. Scarborough is een echte stad dus er viel genoeg te zien. Dan heb ik er geen problemen mee om uren in een bushokje te zitten. Gewoon lekker mensen kijken. Na ongeveer een half uurtje kwam er een oudere man naast mij zitten in de bushalte. We raakten in gesprek en hij is uiteindelijk met mij blijven wachten totdat mijn bus kwam. En dat was dus niet twee uur later, maar vier uur later. Su-per-aardig! In Castara kwam ik opeens in de rust aan. Daar had ik wel even behoefte aan na al die drukke dagen. Ik had echt een heel cute appartementje met een balkonnetje. En bijna op het strand. Hier heb ik twee dagen even heel rustig aan gedaan. Ik besloot uiteindelijk toch nog een dag in Scarborough te blijven en te kijken of ik van daaruit misschien naar de Argyle falls kon komen met de bus. Mijn couchsurfhost in Trinidad had gezegd dat ik moest proberen daar sowieso heen te gaan. Helaas, de bus kwam deze keer helemaal niet haha. Je ziet ook veel mensen een hele tijd in het bushokje staan en vervolgens toch in een (deel)taxi stappen.

Tobago Tobago Tobago

Met de boot ging ik weer terug naar Port of Spain om daar de laatste dagen door te brengen. Het was een grote ferry waar ook auto’s op vervoerd worden. Ik had in mijn hoofd dat het iets van twee uur zou duren om te varen, maar uiteindelijk waren we ongeveer vier uur onderweg.

Het was echt een superleuke vakantie! Ik heb mij zowel in Trinidad als Tobago ontzettend vermaakt. Nou scheelde het natuurlijk dat ik veel tijd met locals doorbracht. Ik ben welgeteld twee dagen alleen geweest. Zo zie je toch echt andere dingen en gaat het er minder om dat je allerlei highlights moet zien. Tenminste zo werkt het bij mij. Ik werd overal ook meteen opgenomen en er werd echt voor me gezorgd. Ik ben van plan meer deze richting op te gaan bij volgende vakanties. Er is gelukkig al een uitnodiging geweest om naar Barbados te gaan 🙂

Wat is jouw favoriete werelddeel om naartoe op vakantie te gaan?

Ik hou jullie op de hoogte!

Elaintje

2 gedachten over “Vakantie: Tobago”

1. Hahahaha wat is jouw favo wereldeel, uhhhh zover ben ik Europa nog niet uit geweest denk ik zomaar 😉 Dus kan ik je nog niet vertellen.

En Trobago, de foto’s, dit vind ik er mooier en fijner klinken dan Trinidad om heel eerlijk te zijn, hier zou ik zeker een keer naar toe gaan als ik in de buurt ben 😉

x

2. Haha leuk he dat als je alleen bent je toch eigenlijk nooit alleen bent 😛 Ziet er super uit weer trouwens! Mijn favo werelddeel? Denk Zuid-Amerika, maar vind Europa ook heel mooi.